Dag 20

30 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Vandaag niet zo'n lange blog. We hebben ervoor gekozen een dagje met z'n allen te relaxen aan het zwembad. Dat was geen slechte keuze met een prachtig zonnetje. We hebben heerlijk gezwommen, gelezen en verhalen geschreven. Een varaan hield ons gezelschap in en buiten het zwembad!(Zie foto) Met het heerlijke ontbijt van 's ochtends houden we het niet heel de dag vol en dus gingen we toch weer op pad voor wat eten. De tosti zijn we bij het zwembad na drie weken wel beu. De afgelopen dagen zit het ons niet mee met eten, zo ook vandaag. Elke keer moeten we bijna een uur wachten en als het eten dan komt is het eigenlijk niet te eten en hebben we er daarna weer last van. Zo was Wilma al niet lekker van het eten van gisteravond en is dan ook rustig op de kamer gebleven. Gelukkig i Dit alles maakt het met de dag moeilijker te beslissen waar we nu weer gaan eten. Als we thuis zijn maar weer goed bij-eten! Daarnaast kunnen we geen stap verzetten en nergens in een winkeltje kijken zonder lastiggevallen te worden. Het begint nu zelfs in het hotel zelf. Aanspreken is nog het minst erg, maar meer achtervolgen, vastpakken, seksistische dingen zeggen etc. We weten er steeds beter mee om te gaan, maar het irriteert ons toch aardig.

Zo, dat waren onze irritaties. Verder kijken we nu al samen terug op onze indrukwekkende reis ookal is het nog niet helemaal ten einde. We voelen ons verrijkt en hadden het voor geen goud willen missen! Vanavond naar de live band en nog even darten met Ma. Morgen ons laatste echte dagje hier en 's avonds afscheidsetentje. Maandagochtend dan echt afscheid nemen van het schooltje, Ma, broertjes etc. Het zal toch raar zijn hier dan weer te vertrekken.

1. Saskia:
    30 juli 2016
    Dus jullie allemaal flink afgevallen als ik het zo hoor ha ha

Dat wordt flink smullen straks in Nederland.

Nog veel plezier dezeclaatate paar dagen

Goede reis terug alvast

Liefs
  2. Jacqueline Hofkens:
    30 juli 2016
    Nog en paar dagen en dan weer in Nederland.
    Zal voor jullie weer even vreemd zijn.
    En weer lekker Hollandse pot (groenten, aardappelen en vlees) Oer Hollands.
    En beetje saai,maaar kan na 3 weken in het buitenland ontzettend lekker zijn.
    Geniet nog van jullie laatste vakantie dagen.
    En we zien jullie Dinsdagmorgen op schiphol.

Veel liefs,kus,Gert en Jacqueline(ma en pa)
  3. Marjolaine en Paul:
    31 juli 2016
    Hallo fam.Wij hebben goede ervaringen bij restaurants Scala.Een Zweedse chefkok\eigenares.Wel iets duurder maar zeker lekker en goed.
    Het opdringerig gedrag is heel begrijpelijk vervelend maar laat het niet de overhand krijgen!Nog hele mooie dagen.
    groeten Paul en Marjolaine
  4. Bart en Carla Marijne:
    31 juli 2016
    Lieve familie,
    Heerlijk om te lezen dat jullie ook "gewone" relax/vakantiedagen hebben, zodat we als jullie terug zijn toch ook "ons reisverhaal" durven te vertellen. We snappen dat jullie van alle belevenissen en indrukken bij moeten komen en dat je fysiek (en wellicht ook mentaal) af en toe je grens bereikt. Wat een andere wereld zeg ..........het zal wennen zijn volgende week in Nederland. Geniet nog even vandaag en succes met afscheid nemen.
    Goede reis en allemaal weer veilig thuiskomen met "koffers" vol verhalen...........
    Wij vonden het heel leuk om jullie indrukwekkende reisverhalen te lezen!!!!
    Liefs, Bart&Carla xxx
  5. Hans en Marjo:
    1 augustus 2016
    Goede vlucht terug wij hebben genoten van jullie inspirerende verhalen spoedig gaan wij elkaar weer zien groeten aan de kids en natuurlijk ook aan Nick