Welkom in Gambia

16 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Rond middernacht aangekomen, na een toch wel lange en vermoeiende vlucht met, wat we achteraf hoorden, een vogel in de motor van het vliegtuig bij de landing. Tjonge, tjonge ......een goed begin. Meggie, Nick en Flex stonden flink bezweet  op ons te wachten. En ja hoor, we werden eruit gehaald door de douane. "No problem, oh you are family than it is ok". Zo, we konden door. De kamer in het hotel is heerlijk, met airco! Vanochtend Palm Lodge (van Meggie Nick Robin) bekeken. Super netjes. Ze zijn vanochtend uitgenodigd voor een Gambiaans ontbijt, dat ze natuurlijk niet afsloegen. Wat een vriendelijkheid! Volgens Wilma is het straatbeeld indrukwekkend, ze was zeer gecharmeerd van drie jongetjes die heel de weg meefietsen. Marjolein en Paul, we hebben vanmiddag Lamin ontmoet in het hotel, een man met een inspirerend verhaal. Ontmoeting verliep helemaal OK. Aanstaande dinsdag neemt hij ons mee naar de Universiteit hier. Consul komt morgen een bezoek brengen aan ons, zodat we wat bedrijven hier kunnen bezoeken. Ook hebben we nog lekker een paar uurtjes gezwommen met een Gambiaans biertje en reggae op de achtergrond. Net nog prachtige apen gespot met baby's, wauw wat is de natuur mooi. Nu even lekker opfrissen onder de heerlijke douche. Vanavond lekker een hapje eten, waarna we met Ma hebben afgesproken bij een Afrikaanse band. Wordt gezellig, morgen neemt hij ons mee op pad om verder Gambia te verkennen. Zie nog wat foto's van vandaag.

1. Jacqueline Hofkens:
    16 juli 2016
    Hoi allemaal,ziet er goed uit in Gambia.
    Mooie Lodge en Nick en meggie jullie zien er stralend uit.
    We kunnen zien dat jullie je al thuis voelen in Gambia.
    Geniet van het etentje en morgenvroeg van het Gambiaans ontbijt.
    Veel plezier!!!!
    kus,Gert en Jacqueline (pa en ma)
  2. Fam schrieks:
    16 juli 2016
    Prettige avond misschien nog een dansje en een fijne dagp morgen
  3. Saskia:
    16 juli 2016
    Fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    De douane zijn wel erg gesteld op.jullie ha ha
    Ik.blijf het een bijzondete onderneming vinden maar geweldig dat jullie op deze manier een bijdrage willen leveren.
    We kijken uit naar jullie verhalen.
    Veel.liefs
    Tim Sas Danielle Tim jr
  4. Hans en Marjo:
    16 juli 2016
    Wat goed om te lezen dat de reis buiten de vogel om goed verlopen is.
    Het zal zeker geen doorsnee vakantie gaan worden maar één die heel verrassend zal zijn en waar jullie mooie herinneringen aan overhouden.
    Geniet van de dagen in Gambia!
    Veel liefs Hans en marjo.
  5. Trees Ouwerkerk:
    16 juli 2016
    Hallo allemaal,wat leuk om te zien dat jullie nu heerlijk samen zijn,en lekker kunnen bij praten over de reis en de ervaringen van Meggie en Nick.
    Wat hebben jullie ook een heerlijk terras bij de lodge,het ziet er allemaal mooi uit!
    Ja nu maar lekker genieten met z'n allen van het heerlijke Gambiaanse eten en alle bezienswaardigheden!!!
    Heel veel plezier!

Groetjes uit Raamsdonksveer.
  6. Familie De Jong:
    17 juli 2016
    Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Wij wensen jullie een bijzondere tijd toe en zijn heel erg benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's.
    Liefs van Aad, Corinne, Erik en Iris