Aankomst in Banjul en wachten in Raamsdonksveer!

12 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

We hebben de vlucht op flighrader24.com kunnen volgen en uiteindelijk zagen we dat het toestel rond middernacht landde in Banjul. Een hele opluchting, vooral voor Wilma. Voordat het toestel landde op Sal, Kaapverdische Eilanden, verdween het van de radar. Lichte paniek!  Gelukkig popte het daarna ineens weer op. Rond 01.30 uur vannacht kwam het verlossende sms'je van Nick, doorgestuurd via Jacqueline, dat ze door Flex met een grote glimlach waren opgehaald, die ook gelijk voor wat frisdrank had gezorgd. Door de douane was een eitje voor hun. Ze zeiden dat vooral oudere, zogenaamd "rijkere" mensen, eruit werden geplukt voor extra controle. Dus, we wachten af a.s. vrijdag ....... Vanmorgen kon Wilma het niet nalaten om Meggie te bellen. Dat lukte. De lodge bevalt prima, wat insecten doodgeslagen, veilig, vriendelijke mensen en er zijn horren en klamboes. Ze waren tijdens de rit van het vliegveld naar de lodge 4x aangehouden door politie, die met zaklantaarns in de auto schenen. Zoooo, zegt Robin: "dat is weer eens wat anders". "Een compleet andere wereld, ik kan niet wachten om dit allemaal mee te maken".  En weer een kruisje erbij op zijn aftelkalender. Nog 3 nachten slapen en dan begint Robin's idee werkelijkheid te worden. Trees belde vandaag dat container 35 was vrijgegeven. Dus snel een sms gestuurd, dat Meggie en Nick mee naar de haven zouden kunnen gaan om alle spullen op te halen. Het is nu 16 uur in Gambia en ze hebben hun eerste dag er ver op zitten. We zijn benieuwd naar de verhalen!

1. Opa:
    Wilma, leuk verhaal!
  2. Saskia:
    12 juli 2016
    Wat een spannend begin al
    Ben erg benieuwd naar het vervolg

Liefs uit Gilze
  3. Fam schrieks:
    12 juli 2016
    Klinkt allemaal best goed op naar de volgende dag
  4. Jacqueline Hofkens:
    13 juli 2016
    Het was inderdaad voor ons allemaal een spannende dag.
    Na het smsje van Nick konden we met een gerust hart gaan slapen.
    Vanmorgen al veel appjes en telefoontje gekregen van familie en vrienden.
    Met de vraag ,zijn Nick en Meggie goed aangekomen in Gambia??(heel leuk en fijn al die belangstelling voor Nick en Meggie).
    Veel liefs en een dikke kus, Gert en Jacqueline (vader en moeder va Nick)
  5. Stichting de wereld voor kinderen:
    13 juli 2016
    Ook wij zijn blij dat Meggie en Nick veilig zijn aangekomen! Alle spullen zijn netjes binnen gekomen en opgehaald dus ze kunnen lekker aan de slag gaan op de school!
    Wij zijn erg benieuwd wat jullie er van gaan maken maar we weten dat dit zeker goed gaat komen. Maar wat het aller belangrijkste is is dat jullie ervan gaan genieten!

Met veel plezier gaan we jullie blog volgen!

Groetjes Nienke
    Stichting de wereld voor kinderen