Aan de slag bij de St. Victoria Nursery School!

13 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Vanochtend zijn Meggie en Nick voor de eerste keer naar het schooltje gereden, samen met Ma. Ze hebben kennis gemaakt met Victor, het schoolhoofd, en werden super lief verwelkomd door een groepje zingende kinderen. Hartverwarmend! Vandaag keihard gewerkt met z'n vieren (Meggie, Nick, Ma en Victor); ze hebben al twee van de vier lokalen kunnen verven. Wat een tempo! Het is zwaar werk, want de temperatuur is dik in de 30 graden en de vochtigheid is hoog.

Ze hebben ook nog kans gehad om iets van de omgeving te zien. De "Strip" heeft interessante restaurantjes en winkeltjes, maar is op dit moment vrij rustig. Het Senegambia Beach Hotel is een mooi hotel. Alhoewel het regenseizoen is, hebben ze nog geen regen gezien. Dus met de muggen valt het gelukkig wel mee.

We hebben Meggie vanavond gesproken en wat je tussen de regels door proeft is, dat ze in een andere wereld leven, die toch wel een behoorlijke indruk op hun maakt. Ze kan het niet goed uitleggen aan de telefoon en zegt: "je moet het zelf komen ervaren". We laten ons verrassen....... Oh ja, en of we nog duck tape en spijkers mee wilden nemen. Dat is voor het eerst, dat we spijkers meenemen in een vliegtuig. Als dat maar door de douane komt ....!

1. Jacqueline Hofkens:
    13 juli 2016
    Wat moet het voor jullie en fijn en geweldig gevoel zijn geweest,om verwelkomd te worden door een groepje zingende kindertjes.
    En wat hebben jullie ondanks de hitte al veel werk verricht (knap hoor ,wij ontzettend trots op jullie).
    Dikke kus,Gert en Jacqueline (pa en ma)
  2. Trees Ouwerkerk:
    14 juli 2016
    Ja Meggie en Nick ik zag vanmorgen de foto's van het ophalen van al die spullen een hele wagen vol geladen en gelukkig zag ik de emmers met de verf erbij zitten,dat was een hele geruststelling!
    Ik denk dat jullie al een paar emmers leeg hebben,niet te snel werken want anders is er voor Robin niets meer te doen!!!
    Ja jullie zullen wel heel veel bekijks hebben van al die kindjes,
    geniet er maar lekker van,geweldig wat jullie allemaal gaan ondernemen,wel op tijd rusten en veel water drinken!!!

Veel liefs,Trees.
  3. Saskia:
    14 juli 2016
    Wat indrukwekkend om dit al te hiren.
    Het is inderdaad wel een hele andere wereld dan besef je denk ik wel.hoe goed wij het hier in Nederland hebben.
    Wat fijn dat je toch een beetje een bijdrage kan leveren.,mooi hoor.
    Morgen komen je ouders en Robin
    Bijzonder hoor Meg om dit samen als gezin te doen
    Ga zo door.
    Liefs xxxx
  4. Robin:
    14 juli 2016
    Ik kom eraan... Good work!!!!