Geen Kunta Kinteh Island, wel Banjul

26 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Ma belde ons vanochtend al om 7 uur dat de trip naar Kunta Kinteh Island helaas niet door kon gaan. Door de hevige regen waren de wegen aan de noordkant van de rivier onbegaanbaar. We baalden! Gelukkig was er een goed plan B, Banjul (hoofdstad). We vertrokken na een heerlijk ontbijt in het hotel (waar we nu met z'n 5en mogen eten) op weg naar Banjul. We maakten een tussenstop voor de grote brug waar we allemaal krabbetjes zagen. Wat gedragen deze beestjes zich apart! De Denton Bridge is de enige brug waarmee je met de auto in Banjul kunt komen. Banjul ligt op een eiland. De brug is bewaakt. We hebben geen foto's. Helaas voor jullie, helaas voor ons. De wegen en gebouwen waren wat mooier dan in de rest van Gambia. Verder kunnen we er niet veel over kwijt. Hectiek aan de haven, rust in de straten, geen foto's, zeer gewenst een hoofddoek te dragen, geen bezoek moskee. Je kunt je eigen beeld wel vormen. Het was een ervaring. Op de terugweg weer even langs de mannen van de deuren. Ze zijn net over de helft met maken. Zoals het er nu naaruit ziet worden ze donderdag gezet. We vragen ons af of ze dat redden, maar ze staan er hoe dan ook in voor we vertrekken! Daar hebben we Cees voor. Morgen nieuwe poging naar Kunta Kinteh Island. Het is heel de dag droog geweest, dus we hebben goede hoop!

1. Fam schrieks:
    26 juli 2016
    Hopelijk morgen naar kunta kinteh island maar als ik dat allemaal lees maken jullie van alles mee en blijft het spannend groetjes
  2. Marjolaine en Paul:
    27 juli 2016
    Het blijft leuk om jullie ervaringen te lezen daardoor reizen we een beetje mee en herleven we Gambia.
    Nog fijne dagen☺