Relaxdag

25 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Iedereen was toe aan een "day off" zoals Ma dat noemt. Papa zou om 9 uur wel nog even met Ma gaan kijken hoever de maak van de deuren en poort is. Exact om 9 uur belt de man van de deuren dat ze niet kunnen komen kijken, omdat hij nog niet verder kon gaan met de deuren door de regen (hij werkt buiten). Oke, dus zijn ze later in de middag teruggegaan. De deuren worden echt op zijn Afrikaans gemaakt (zie foto's). Volgens Ma goede kwaliteit voor hier. De deuren moeten woensdag af zijn, maar als het veel blijft regenen donderdag. Cees zit er goed achteraan. We zijn benieuwd naar het eindresultaat en gaan dat zeker bekijken bij het schooltje! De rest van de dag hebben we gerelaxed in de lounge en bij het zwembad. We hebben zelfs nog onderling gestreden met een potje darten en tafeltennis. Wilma en Meggie hebben een lekker kopje cappuccino en een wafel met chocoladesaus op, smaakte goed. Nu genieten we onder de veranda van een zware tropische bui. Over een uurtje weer eten bij African Qeen, een van de weinige restaurants die nog niet op onze darmen heeft gewerkt.. Morgen staat een flinke trip op de planning naar Kuntah Kinteh Island/James Island (eiland waar slaven verzameld werden om verscheept te worden naar Europa en Amerika, werelderfgoed UNESCO); taxi-ferry-taxi-boot en terug. Het gaat zeker een hele belevenis worden. Staan op grond met zoveel geschiedenis zal indruk maken.

1. De Wereld voor Kinderen:
    25 juli 2016
    Super leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En ik ben zeker benieuwd naar de deuren :) Überhaupt naar jullie mooie verhalen als jullie weer terug zijn in Nederland!

Ga genieten van de mooie reis naar James Island! Je kijkt je ogen uit op de Ferry en je hebt niet door dat het wat langer duurt dan in Nederland!
  2. Trees Ouwerkerk:
    25 juli 2016
    Hallo allemaal,zo te zien op de foto is de regentijd nu echt begonnen,wat een plassen,ook wel bijzonder om in deze tijd daar op vakantie te zijn!
    Ja morgen weer een hele belevenis naar Kuntah Kinteh Island,dat zal zeker weer een geweldige en onvergetelijke dag worden!!!
    Heel veel plezier,maak maar weer veel foto's dan kunnen wij weer mee genieten,wij kijken er weer naar uit!!!

Groetjes,
    Arie en Trees.
  3. Jacqueline Hofkens:
    26 juli 2016
    Het zal vandaag een indrukwekkende dag worden op James Island.
    Geniet er van en maak maar veel mooie foto,s.
    Hopelijk is het een beetje droog.

Groetjes en een dikke kus,Gert en Jacqueline