Het eind komt in zicht bij het schooltje.

20 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Vanochtend werden we door de kinderen ontvangen in prachtige gele t-shirtjes van basisschool De Ruif uit Raamsdonksveer. Foto's volgen. We hebben weer geschilderd, posters opgehangen, met plantjes bezig geweest en met de kinderen gespeeld. Elke ochtend gaan we met Dor (onze chauffeur) eerst even heerlijke afgebakken broden inslaan bij een bakkerij. Gewikkeld in een Engelse krant uit 2012. Buiten het zand dat af en toe knarst tussen onze tanden (is in het deeg beland?) smaken ze verrukkelijk. Verder heeft het vandaag zo'n beetje de hele dag geregend (regenseizoen). We hebben het grootste werk net op tijd gedaan, want de komende dagen worden tropische regenbuien verwacht. Dit zal ook weer zijn charme hebben. In de lodge hebben ze vannacht niet al te best geslapen; stroom was een paar uur uitgevallen, waardoor de ventilators het dus niet meer deden, too hot!

Gisteren nog een auto van de UNHCR gespot voor het hotel. Wow, zegt Robin, gaaf, dat soort werk wil ik dus later ook gaan doen. En nog een leuk bezoek gebracht aan de universiteit, samen met Lamin. Thanks Lamin! Prachtige chauffeur hadden we bye the way; Bamboe met een toren rastahaar en keiharde reggae-muziek in z'n busje, waarvan Robin gelijk zei: mag de muziek wat harder, terwijl hij met 1 arm uit het raampje hing. Ja hoor, hij ging keihard. Afgelopen dagen zijn we druk geweest met het schooltje. Komende dagen gaan we Flex bellen om te kijken hoe hij het maakt. Er komen zo nog veel leuke foto's aan!

1. Marjolaine en Paul:
    20 juli 2016
    Wat zijn jullie actief! Lamin heeft jullie met plezier alles laten zien.Mochten jullie Bamboe nog treffen onder de boom dan aub de groeten van ons.
    Nog veel plezier en mooie dagen
  2. Trees Ouwerkerk:
    21 juli 2016
    Zo te zien hebben jullie de Top 10 Daagse erop zitten,wat hebben jullie hard gewerkt,wat ziet het er super mooi uit,
    helemaal Top!!!!!
    Ja en wat staan de T-shirtjes leuk bij de kindjes, wat zal De Ruif dat geweldig vinden dat ze een mooie bestemming hebben gekregen!!!
    Ook het tuinieren gaat jullie goed af,het blijf genieten om jullie zo bezig te zien,en dan in die warmte,petje af!!!!!!
    Robin gezellig hè die Reggae-muziek!!!
    Hopelijk valt de stroom niet te vaak uit met die warmte,de zaklampen zullen ook wel goed van pas komen!!!
    Wij kijken weer uit naar de volgende foto's en belevenissen!

Heel veel plezier allemaal!!!
  3. Jacqueline Hofkens:
    21 juli 2016
    Wat en prachtige foto,s,het ziet er geweldig uit het schooltje.
    Wat en werk hebben verzet.
    Leuk om zo met de kindjes om te gaan.
    Ze zien er enthousiast uit.
    grtjes,kus, Gert en Jacqueline.
  4. Saskia:
    21 juli 2016
    Waauw ieder vehaal op zich blijft bijzonder om te lezen
    Leuk Robin dat je later ieta wilt betekenen in dit wereldje
    Prachtige foto 's
    Liefs