Schilderen, schilderen .........

19 juli 2016 - Serrekunda, Gambia

Gisteren onze eerste werkdag gehad bij het schooltje, we hebben het hele schooltje aan de buitenkant geschilderd, schoolborden zwart geschilderd, de muren van de speelplaats geschilderd, dieren geschilderd. Vandaag idem dito. Ons team wordt met de dag uitgebreider. Vandaag waren we met 9 man/vrouw! Zelfs de chauffeur, die vorige week nog de hele dag in de auto lag te slapen, is spontaan mee gaan doen.

De kinderen zijn enthousiast en blij! Ze stralen, zingen, spelen, vechten, huilen en willen met alles mee helpen. Kortom, het is een gezellige happening, waar toch gigantisch veel werk verzet wordt.

Elke keer als we terugkomen, liggen we met z'n allen uitgeteld aan het zwembad. " Effe iets drinken hoor, doe mij maar een tosti, ik wil wel een Gambiaans biertje"! We hebben gisteravond gegeten bij African Queen, waar we vooral veel gelachen hebben. Momenteel valt de klamboe ineens naar beneden, recht op Robin's hoofd. We gaan

ons nu klaar maken voor een bezoek aan de Gambiaanse Universiteit, we worden over een uurtje opgehaald door Bamboe, de taxi driver, met rasta-haar en wollen muts.

1. Jacqueline Hofkens:
    19 juli 2016
    Hoi Hoi,zo te horen hebben jullie gisteren en vandaag hard gewerkt.
    Na het werk lekker uitrusten aan het zwembad hoort er ook bij.
    Hebben jullie ook foto,s van het schooltje?.
    Kunnen we zien wat er al gedaan is.
    Iedere dag wachten we vol spanning op de blog.
    Oma zegt dat het toch allemaal kan he zo aan de andere kant van de wereld.
    Veel plezier vanavond!!!
    grtjes Gert,Jacqueline en oma.